4 rzeczy, które należy zrobić po treningu!


Nie jest ważne, co trenujesz: chodzisz na siłownię, fitness, biegasz czy ćwiczysz jogę. Robisz to dla zdrowia, lepszej kondycji i dobrego samopoczucia! 
Dlatego tak samo ważne jak sam trening jest to, co zrobisz zaraz po jego zakończeniu.

Aby po wysiłku fizycznym Twój organizm mógł się lepiej zregenerować, należy pamiętać o 4 podstawowych czynnościach:  

1. Nawodnij organizm - właściwie powinnaś sączyć wodę również podczas ćwiczeń. Utrata wody w organizmie zależy od czasu oraz intensywności Twojego treningu. Odwodnienie po wysiłku fizycznym spowoduje większe zmęczenie, a także uczucie słabości i zawroty głowy. Dlatego rekomenduje się, aby po treningu uzupełnić płyny - wypij przynajmniej 1 szklankę wody!



2.  Rozciągnij mięśnie - nie chcesz czuć bólu mięśni, czy potocznie mówiąc zakwasów następnego dnia po intensywnych zajęciach fitnessu czy biegu na 5 kilometrów? Po zakończonym treningu pamiętaj, aby rozciągnąć mięśnie! Nie nadwyrężaj się jednak! Naciągaj lekko mięśnie przez ok 20 sekund. Dzięki temu do zmęczonych mięśni trafi więcej krwi, a to z kolei złagodzi lub zupełnie zapobiegnie uczuciu obolałego ciała, które czasem towarzyszy nam po zbyt dużym wysiłku.



3. Umyj twarz - to niezwykle ważne, jeśli chcesz cieszyć się ładną cerą. Prawdziwy trening wyciśnie z  Ciebie siódme poty, po jego zakończeniu będziesz się czuła uskrzydlona, ale na twojej twarzy brud zmiesza się z potem, kremem oraz resztkami makijażu. Taka mieszanka to zabójstwo dla cery, zapycha pory i może przyczynić się do problemów skórnych! Jeśli zaraz po treningu nie możesz iść pod prysznic, koniecznie umyj chociaż twarz. Dobrym rozwiązaniem jest lekki peeling enzymatyczny!




4. Zjedz zdrową przekąskę - po wysiłku fizycznym Twój organizm potrzebuje składników odżywczych. Dostarcz mu mieszankę węglowodanów z białkiem. Zjedz np. pomidora i jajko na twardo, wypij smoothie z jagodami i dodatkiem białka w proszku lub sięgnij po banana.




0 komentarze: